Türkiye’ nin tanıtımında yeni dönem
KÜLTÜR ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, “Türkiye’nin yurtdışındaki tanıtımı için kullanılan reklam görsellerinde bazen Türkiye logosunun üzerini kapatırsanız, bu Akdeniz’in başka bir ülkesinde olabilir izlenimi veriyor. Bundan kurtulmamız gerekiyor” dedi. Günay, “Nemrut da olmalı orada, Kapadokya da çok fazla görülmeli, Efes de, Süleymaniye, Selimiye, Sultanahmet, Ayasofya, Sümela da” diye konuştu.
BAKANLIK, son dönemlerde, tanıtımda yenilik ve çeşitliliğe yönelmeye başladı. Deniz ve kumsalların yanında, tarih, kültür, inanç ve sağlık alanlarındaki zengin potansiyel de artık hedef pazarlarda tanıtılıyor. Reklamlarda, Türk kahvesi, kaplıcalar, doğa sporları ile Türk insanını yansıtan öğeleri görmek mümkün. Geçmişte “kartpostal gibi” sözleriyle eleştirilen Türkiye reklamlarına “mutlu tatilci” imajıyla insan unsuru da girdi
0 yorum:
Yorum Gönder