Uzman Blog ||

15 Nisan 2009 Çarşamba

KRİZ, YENİ PAZARLARIN ÖNEMİNİ ARTIRDI

KRİZ, YENİ PAZARLARIN ÖNEMİNİ ARTIRDI

Başta Almanya olmak üzere Batı Avrupa ülkeleri ve Rusya, Türkiye’nin turizmdeki büyük pazarlarında ekonomik kriz nedeniyle sıkıntılı bir dönem yaşanırken, gelişen yeni pazarların önemini arttırdı.

Başta Almanya olmak üzere Batı Avrupa pazarı ve Rusya pazarı Türkiye turizminin en büyük iki pazarı konumunda. Ancak, bu pazarlar dışında bir de Orta Avrupa ve Balkanlar olmak üzere Batı Avrupa dışındaki bölge ülkeleri ile Ortadoğu pazarı var ki, bunlar da en küçük paxların bile değer kazandığı kriz ortamında daha da önem kazandı.

Alternatif pazar arayışları hız kazandı
Tur operatörleri arasında, faaliyette oldukları pazarlardaki düşüşleri dengelemek için farklı pazarlara yönelme eğiliminin de arttığı dikkat çekiyor. İncomingci firmalar, çok büyük beklentilerle olmasa da, maliyetleri dengelemek adına küçük paxlarla çalışacakları yeni pazarlara da yöneleceklerini ve bu yönde arayış içerisinde olduklarını söylüyorlar. Kimi acenteler ve tur operatörleri de daha uzun vadeli yeni pazar arayışlarına girdiklerini belirtiyorlar.

Doğu Avrupa umut veriyor
Özellikle başta Polonya olmak üzere Doğu Avrupa ülkeleri pazarının son yıllarda istikrarlı bir gelişme gösterdiği, bu gelişme kriz ortamında kırılmaya uğrasa da, umut veren bir pazar olarak görüldüğü ifade ediliyor. Benzer durumun Orta Avrupa ve Balkanlar’da Slovakya ve Romanya gibi pazarlar için de geçerli olduğu belirtiliyor. Bu pazarlardan turist getiren tur operatörü ve acenteler, en büyük sıçramanın yaşandığı Polonya’da 2008’de yüzde 100’e varan artışlar olduğunu, bu hızlı büyümenin kriz nedeniyle 2009’da hızının kesileceğini, ancak büyümenin durmayacağını söylüyorlar.
Orta Avrupa’da yükseliş yaşanan bir diğer pazar olarak da Slovakya göze çarpıyor. 2008 yılı başında Avro para birimine geçen Slovakya’nın bu açıdan avantajlı bir pazar olacağına dikkat çekiliyor.


Yeni pazarlar için ne dediler?.. Yeni pazarlar için ne dediler?..

Kaan Ergün/ Wezyr Polonya:

Yüzde 30 artış bekliyoruz

Polonya’dan Türkiye’ye turist getiren bazı operatörlerin kapasitelerini daraltmasına rağmen, Wezyr olarak yıl başında yaptığımız kapasite planında şu an için herhangi bir değişiklik düşünmüyoruz, hatta Türkiye’ye getireceğimiz turist sayısının 2009 yılında yaklaşık olarak % 30 dolaylarında artmasını bekliyoruz.
Türkiye’ye gelecek olan Polonyalı turist sayısında azalma beklemiyoruz, ancak pazardaki operatörlerin pazar paylarında değişme olması olası. Biz payımızı artırırken, bazı operatörlerin Türkiye operasyonunu düşüreceğini öngörüyoruz.

Akın Kocatürk / Polarwest:

Umutluyum, krizi en az zararla atlatacağız

Farklı alternatif pazarlara açılmak kısa vadede çok kolay değil, ama uzun vadede 2 yıldır bu tür çalışmalar yapıyoruz.
İskandinavya, Almanya, Polonya, Slovakya, Çek Cumhuriyeti pazarlarında çalışıyoruz. 2008’de bizim Almanya ve Hollanda pazarımız geriledi, ama Çek, Slovak, Polonya ve tüm İskandinav pazarlarımız çok iyi idi. Bunu zaten piyasa da hissetti. Bu anlamda 2008 çok hareketli bir sezondu.
Bu pazarların kendilerine göre değişik sorunları var. Avro para birimi ile bir satınalma yapıp İsveç’te İsveç Kronu ile satıyor, İsveç Kronu yüzde 22 devalüasyona uğruyor. Bu durumda sorun yaşanıyor tabii. Polonya’da benzer bir sorun yaşanıyor. Bizim Antalya ve Ege olmak üzere İskandinav pazarında son yıllarda müthiş bir değişim var. İskandinav tatilci bugüne dek basit apart oteller, 2-3 yıldızlı oda-kahvaltı otelleri tercih ederdi. Ancak son 4-5 yılda bu durum değişti. Onlar da artık herşey dahil konseptinde 4-5 yıldızlı otelleri tercih ediyorlar.

Talha Görgülü / Kayıgroup:

Rusya’da küçülüp yeni pazarlara açılacağız

Kayıtur olarak bugüne kadar sadece kendi grubumuza ait tur operatörünün incomingini yaparken; bu yıldan itibaren, artık başka ülkelerde başka tur operatörlerine de incoming hizmeti vermekle ilgili çok ciddi bir çalışma içerisine girdik. Özellikle bir pazar ayırımı yapmamakla beraber, hali hazırda görüşmekte olduğumuz çok önemli pazarlar var.

Ethem Okudur / Akay Travel:

Yeni pazarlara ağırlık vereceğiz

Artık yeni pazarlar konusunda da fazla bir çaba ve bütçe ayırmaya gerek kalmaksızın gelen teklifleri değerlendiriyoruz.
Ağırlıklı olarak Baltık (Litvanya, Letonya, Estonya), Çek Cumhuriyeti, Sırbistan, Macaristan, İngiltere, Romanya, Bulgaristan, Slovakya, Hırvatistan, Slovenya, Moldovya, Rusya, İsrail ve İran pazarlarında çalışıyoruz.
Ekonomik kriz, operatörlerimizin 2009 planlamalarında her ne kadar bir çok alternatif ülkeye kapasite düşürerek başlamasına sebep oldu ise de, Türkiye’mizin dinamikleri ve geçmiş krizli sezonlardan da başarılı çıkabilmemiz sebebi ile daha cesaret verici rakamlar da hedeflendi.

Serdar Demirkan / Akdem:

Yeni pazarlar üzerinden yeni açılımlar

Bizim ana pazarımız Polonya. Bu pazarda 2007 ile 2008 yılları arasında ortalama yüzde 40 civarında bir artış oldu. Kriz bile olsa her yıl artış gösterebilen bir pazar. Romanya pazarı da gelişmekte olan bir pazar.
Daha önce bizim oradaki operatörümüz Tunus ve Mısır çalışıyordu. Türkiye’yi iki senedir deniyordu. Artık ciddi bir atak yapması gerektiği kanaatine vardı.
Macaristan ise krizden çok etkilenen bir ülke. Operatörümüz koltuk arttırmadı Macaristan pazarında, ama koltuk da düşürmedi.

Ediz Ergün / Mina:

Krize rağmen yeni pazarlardan umutluyuz

Biz Rusya’da Natali Tur’un partneriyiz. Litvanya, Slovakya, Sırbistan, Estonya, Macaristan, Bosna, Letonya, Makedonya, Çek Cumhuriyeti ve ağırlıklı olarak Rusya pazarında çalışıyoruz. Slovakya ve Macaristan pazarları da oldukça başarılı pazarlar arasındaydı. Litvanya, Letonya ve Estonya’dan oluşan Baltık pazarlarımız da gayet iyiydi.

Yeşim Müsellim / Pamfilya:

İsrail pazarı çöktü

Genel olarak Avusturya ve İsviçre ağırlıklı olarak Batı Avrupa, İsrail ve daha az oranda Romanya pazarlarında faaliyet gösteriyoruz. 2008’de en fazla öne çıkan pazarlarımız Avusturya ve İsrail pazarları oldu. Özellikle golf pazarı bunda etkili oldu. Avusturya’da geçen sene 2 bin paxta idik, şu an 3 bin 500 paxı aştık.
Bunun dışında İsrail ve Lübnan da ağırlıklı pazarlarımız. Lübnan pazarı da artışta. İsrail içinse, Başbakanının Davos’taki çıkışı ile birlikte bu pazar çöktü diyebiliriz. Bu durumun düzelmesi biraz zaman alacak.

Gökhan Demircioğlu / Kalanit:

Ortadoğu pazarlarına yöneldik

Çalıştığımız pazarlar arasında İran pazarı ve Arnavutluk var. 2008 İran pazarında ilk yılımızdı. Başka pazar arayışlarına da girdik. Daha çok Arap ülkelerine yöneldik. Ürdün, Cezayir ve Mısır çalışan bir acente ile görüşme halindeyiz. Bunun dışında Litvanya’dan bir talep oldu bize. Çok büyük sayılarda olmasa da küçük düzeyde, birtakım masrafları karşılaması amacıyla bu tür yeni pazar arayışlarımız sürüyor.

Benzer Yazılar



Widget by Hoctro | Jack Book

0 yorum:

En Güzel Tatil Beldesi